tisdag 15 juli 2008

Ny inspiration och nattsurf


Satt upp sent igår natt occh surfade på div stickbloggar och annat stickrelaterat, det är så skönt att ha tillgång till internet.

I söndags hittade jag en,för mig, ny sticktidning, Kreativ stickning. Första nr är 20 kr billigare och innehåller bara beskrivningar till barn 0-4 år. Ska ge den en chans till, svårt att avgöra om det var något att ha bara på ett nr. Det var väldigt fina bilder i tidningen, kändes ljus och "ny". Fick en idé till mitt tävlingsbidrag till stickameras sommartävling från tidningen.


Tog en tur upp till köpingen idag och självklart tittade jag in på Kupan, hittade en handarbetsbok från 1978 för 5 kr. Får se om det blir något gjort från den någon gång. Brukar titta in till kupan för att se om de har några sitckor som jag inte har, hade glömt min sticktabell så det blir en tur dit imorgon igen för att köpa stickorna jag inte har.






Inga kommentarer: