tisdag 15 juli 2008

February lady sweater KAL


Blev så sugen på att sticka koftan efter att jag varit inne på bloggen och sett allt fint. Jag fastnade för den gröna färgen, har inte så mycket grönt i garderoben men tycker att det är en fin färg. Garnet, Paris, inhandlade jag förra veckan men jag fick inte börja förens den lilla kofta var färdig. Kände att jag vill ha en kofta som går att använda mer året runt så därför blev det ett bomullsgarn, letade på två marknader innan jag hamnade i min vanliga garnaffär. Har anmält mig till bloggen men vet att Ulrika har semester så jag få lägga upp min bild när hon kommer tillbaka. Är på semester i Småland och här brukar jag hinna sticka en hel del, började sticka i bilen ner men insåg att jag valt en för stor storlek (tror jag, har inte riktigt kunna kollat att det blir bra nu, har inte kommit så långt, från M till XS)

Var och shoppade lite i Kalmar igår och hittade den fina ljusstaken på Maxi, rea, funkar som liten garnkorg oxå! Visst är den läcker.

Inga kommentarer: