söndag 8 januari 2012

Kort från juli månad

Visar upp några av kortet som jag gjorde under juli månad ifjolTill min pappa på hans namnsdag fick han ett kort där jag använt papper från Tim Holtz, en utriven annons från en gamla Clas Ohlssons katalog (dock nytryckt) och TH embossing folder Old Jalopy. Jag stämplade med TH reflektions stämpel på embossingfoldern innan jag la i pappret, därefter körde jag embossingfoldern med pappret i cuttlebugen.
Mamma fick på sin namnsdag ett kort där jag använt Magnolias fina berry lace dies på kanterna. Post Card stämpeln är så vacker och gör hela kortet!
Min svägerska fyller i juli och eftersom hon är tokig i bingo så fick det bli ett bingo-inspirerat kort med TGF Cheeky Rockabilly. Jag hade en himla tur att just hennes år 38 fanns på TH embossingfolder som jag använde

En av mina vänner fick en Hedvig i mars och trots att vi träffats flera gånger så blev hon inte uppvaktade fören i juli. Jag tycker att denna stämpel är så söt, den kommer från Vilda stamps



Här har jag använt Magnolias dies Grass








Ett enkelt kort som gavs bort som tack för hjälpen tillsammans med gott kaffe. Jag fick låna stämpeln " Istället för en blomma" då och nu har jag äntligen skaffat mig en egen. Till kanterna har jag använt MS Deco Shells
Baksidan stämplade jag med TH stämplar
Fjärilarna embossade jag med clear embossingpulver

Inga kommentarer: