lördag 6 december 2008

Vinter och julkalender




Så här mycket vinter hade vi i veckan men nu är det lika grått, blött och trist igen!! Inte känns det som att det är december.













Håller på med många projekt precis just nu. Två får vila en stund, de andra stickar jag på med jämna mellanrum. Johanna Wallins julkalender blir större för varje dag, har inte stickat dagens del än. Jag har fortfarande inte listat ut vad det ska bli.



Det som suttit på stickor fram till idag som jag tror jag är färdig med är Anna Andréason julvärmare. Jag har inte bestämt mig än om jag ska virka på den vita kanten eller inte, får gruna på det ett par dagar. De blev stickade i Drops Karisma, de kliar lite men det går väl över.














Förra helgen var jag och en kompis på Slöjd och hantverksmässan, det blev en del handlat. En hel mysig dag men oj så trött jag var på söndagen.
En del ska bli julklappar och en del var till mig själv. Köpte två nystan opal, ett lila och ett svart, nu äntligen så ska jag prova på och sticka sockor.


Inga kommentarer: